Saturday 22 February 2014

ANTARA DUA HATI

Assalamualaikum dan selamat pagi..

antara dua hati...tersepit untuk membuat pilihan... kedua-duanya adalah terbaik, tetapi untuk membuat pilihan yang tepat amat sukar untuk dilakukan..kedua-dua hati mesti dijaga.. aku x mau menyakiti keduanya.. Ya tuhanku, kuatkanlah daku, kuat dan tabahkanlah hati ku.. antara kasih dan cinta, antara simpati dan kasihan..keduanya aku tak bisa pilih. andai aku memilih A..B akan terasa hati. andai memilih B, A pula akan terasa hati. mengapa kasi teruji disaat cinta mula bersemai?? mengapa ombak datang disaat pantai mula memutih??
sejujurnya aku tidak kuat.. tetapi aku seperti pula tidak menerima Qada' Qadar yang telah Dia tentukan. aku harus redha dengan ujian yang diberikan..benar kata2 rakanku, Allah s.w.t memberikan sesuatu ujian kepada hambanya yang layak..sesungguhnya amat beruntung hambanya yang terpilih itu.
ibuku menasihati untuk tidak membuat pilihan atas dasar emosi..pilihlah yang terbaik untuk diri sendiri dan jangan lupakan Dia yang Maha Mengasihani. pohon darinya petunjuk dan pilihan yang tepat.
aku pula....masih begini.. ku bertserah segalanya kepada yang memberi ujian.. tetapi, aku juga harus bertindak..tidak boleh merobek hati-hati yang mengasihi.. doaku..semoga aku diberi petunjuk untuk membuat pilihan yang benar.. aamiiinn.....

No comments:

Post a Comment